Norsk støtte shop Rask levering

  Gratis levering ved kjøp over 649 kr

Ingen toll

Kjøpsbetingelser

Nedenfor finner du våre kjøpsvilkår.

  1. Kjøpsvilkår

For å foreta et kjøp på Bandasjeshop.no må du gå gjennom 5 trinn:

  1. Finn varen eller varene du ønsker og legg dem i handlekurven, gå deretter til kassen
  2. Skriv inn dine personlige opplysninger
  3. Velg forsendelses- og betalingsmåte
  4. Godkjenn våre kjøpsvilkår
  5. Sjekk at all informasjon er korrekt og godkjenn kjøpet

Du må være 18 år for å handle på Bandasjeshop.no – er du under 18 år, må du ha samtykke fra dine foresatte.

Når du handler på Bandasjeshop.no inngås avtaler på norsk. Hvis du ønsker å motta en kopi av ordrebekreftelsen din, kan du sende en e-post til support@bandasjeshop.no.

Alle priser er inkl. 25 % mva og i norske kroner, med mindre noe annet er nevnt. Alle priser er inkl. mva og andre avgifter. Prisene er dagspriser.

Den angitte prisen på bestillingstidspunktet er den gjeldende bestillingsprisen. Bestillingsprisen endres ikke, enten ved prisfall eller prisøkning.

Det tas forbehold om trykkfeil og tastefeil.

2. Generell informasjon

Org.nr.: 40018999
Adresse: Tangmosevej 87G, DK-4600 Køge DANMARK
E-post: support@bandasjeshop.no
Etableringsår: 2018

3. Betaling

På Bandasjeshop.no kan det betales med Visa, MasterCard, Vipps, bankoverføring, Klarna og gavekort. Det legges ikke til gebyr for betaling. Ved kjøp reserveres beløpet på betalingskortet. Beløpet trekkes først når varen sendes. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

4. Levering

Vi leverer størstedelen av bestillingene våre innen 2–5 virkedager. Ved lengre leveringstid vil du bli kontaktet av kundeservice. Bestilte produkter sendes samlet. Vi bestreber oss på at alle forsendelser fra Danmark til Norge skal gå problemfritt, men vi gjør oppmerksom på at det i sjeldne tilfeller kan oppstå toll- og avgiftsproblemer. Bandageshoppen er ikke ansvarlig for eventuelle merkostnader som kan oppstå i forbindelse med fortolling i Norge. Disse kostnadene er kundens eget ansvar. Vi anbefaler derfor at du som kunde holder deg oppdatert på gjeldende regler og satser for toll og avgifter i Norge for å unngå uforutsette kostnader.

5. Angrerett

Når du har betalt og lagt inn bestillingen din, er det ikke mulig å kansellere bestillingen. Bestillingen vil derfor bli sendt til den valgte adressen eller pakkebutikken. Hvis du fortsatt ikke ønsker de bestilte produktene, kan du returnere dem ved å bruke angreretten, som du kan lese om nedenfor.

Du har 14 dagers angrerett når du handler på Bandasjeshop.no.

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du:

Har mottatt varen din, eller får den siste varen i fysisk besittelse når det gjelder en bestilling om flere forskjellige varer, som er bestilt i en bestilling og som leveres separat.

Du må innen 14 dager fra mottakelse gi oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet. Meldingen skal gis ved å fylle ut skjemaet vårt her: skjema

Retur skal gjøres uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å angre på kjøpet.

Hvis du nekter å motta en pakke, anses dette ikke som bruk av angreretten. Hvis du nekter å motta en pakke, eller hvis en pakke returneres fordi pakken ikke blir hentet eller mottatt i tide ved hjemmelevering, på postkontoret eller i pakkebutikken, refunderer vi deg det beløpet du har betalt for varen, men med et gebyr på kr. 200 trukket fra for frakt og ekspedisjon.

Hvis du har bestilt henting som leveringsmetode, og ikke har hentet bestillingen din på grunn av at du ønsker å angre, vil et administrasjonsgebyr på 49 kr bli trukket fra, forutsatt at du har meldt angre innen 14 dager fra den dagen pakken er klar for henting.

Varer unntatt angreretten:

  • Levering av forseglede varer, som av helsebeskyttelses- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og der forseglingen er brutt etter levering.
  • Levering av varer som er spesielt laget eller tilpasset dine individuelle behov. Dette gjelder også hvis utførelsen, produksjonen eller tilpasningen er startet, for eksempel ved trykk og broderi.
  • Leverte varer som er spesielt bestilt hjem.

Du mister angreretten helt eller delvis hvis:

  • Du bryter forseglingen på varer, som av helsebeskyttelses- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert.
  • Du reelt har tatt varen i bruk.
  • Den er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den.
  • Hvis vi vurderer at varen lukter av røyk eller vaskemiddel/parfyme.
  • Det er hår, merker eller skitt på produktet når vi mottar det tilbake.

Ved retur av kjøp, hvor det har vært «kjøp X produkter og få en gratis» eller «Kjøp X og betal for Y», gjelder følgende:

Hvis du returnerer en eller flere vare(r) og du ikke lenger oppfyller kravene for å motta en gratis gave, må du alltid sende med den ubrukte gratisgaven.

  • Hvis ikke, vil du bli trukket fra gavens verdi.
  • Vi sender ikke gratis gaver etterpå, hvis du ikke har lagt dem i kurven.
  • Hvis ett eller flere produkter beholdes, mister du retten til refusjon av den opprinnelige fraktutgiften.

Uansett hvordan du som kunde velger å returnere en vare til Bandageshoppen, må du registrere den i vår nettportal. Uten denne registreringen vil returen ikke bli behandlet.

6. Retur

Du skal sende bestillingen din tilbake til oss uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har informert oss om at du ønsker å angre kjøpet. Du skal dekke de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Hvis du returnerer varer som er kjøpt med et gavekort, får du et tilgodebevis på det aktuelle beløpet.

Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn, og du bærer risikoen frem til varen er mottatt av Bandasjeshop.no. Skade som følge av mangelfull emballasje kan medføre at dine rettigheter bortfaller.

Bandasjeshop.no anbefaler at varen returneres via et anerkjent fraktfirma, og at varen sendes som pakkepost. På den måten er det mulighet for å spore pakken og motta kvittering for at pakken er levert.

Bandasjeshop.no tilbyr returetikett til 69 kr, som trekkes fra det refunderte beløpet. For bestilling av returetikett, bruk vår returskjema: skjema. Returetikett mottas på e-post og skal deretter skrives ut, limes på returordren og leveres på en pakkebutikk. Du må fylle ut det vedlagte retur- och toldskjemaet. Der må du fylle ut hvilken vare du returnerer, antall varer du returnerer og verdien. Hvis du ikke fyller ut skjemaet eller ikke fyller det ut korrekt, kan du risikere at pakken blir forsinket eller dyrere. Hvis vi pådrar oss ett eller flere gebyrer på grunn av manglende utfylling, kan vi trekke det fra refusjonen din.

Hvis retur av varen oppfyller betingelsene for at angreretten kan benyttes, blir kjøpesummen returnert til betalingskortet som ble brukt ved kjøpet av varen.

Har du betalt med bankoverføring, vennligst kontakt oss med ditt registrerings- og kontonummer, slik at vi kan overføre beløpet.

Ønsker du å stå for returforsendelsen selv og ikke benytte en returetikett, må du alltid legge ved en kopi av fakturaen og sende pakken til:

Bandageshoppen
c/o ShipShip
Cementvej 1
4600 Køge

Du er derfor også ansvarlig for eventuell fortolling og administrasjon.

Varer som returneres til pakkebutikk vil ikke bli hentet. Varer som returneres med oppkrav eller varer som sendes uten porto vil bli nektet ved mottakelsen.

Varens tilstand når du returnerer den:

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at du ved angrefristens utløp kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi.

Når varen er kommet tilbake til vårt lager, kontrollerer vi varens tilstand.

Vurderingen av den handelsmessige verdien utføres av Bandasjeshop.no. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra en andel fra beløpet du skal ha tilbake (typisk 20–50% av varens pris), dersom du har returnert varen i ødelagt original emballasje. Dette kan for eksempel være hvis du har skrevet og satt merker på emballasjen eller på andre måter har redusert verdien. Produkter uten emballasje kan ikke returneres.

For å motta hele kjøpesummen tilbake kan du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i egentlig bruk.

Tilbakebetaling av kjøpesummen:

Hvis du angrer på kjøpet, får du tilbake det beløpet du har betalt til oss. I tilfelle av en verdireduksjon, som du er ansvarlig for, trekkes denne fra kjøpesummen og det resterende beløpet tilbakebetales til deg.

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi betalingen mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra kostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra datoen da vi mottok melding om din beslutning om å angre kjøpet. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen tilbake og vurdert den, med mindre du før den tid har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Under alle omstendigheter må du må fylle ut det vedlagte toldskjemaet. Der må du fylle ut hvilken vare du returnerer, antall varer du returnerer og verdien. Hvis du ikke fyller ut skjemaet eller ikke fyller det ut korrekt, kan du risikere at pakken blir forsinket eller dyrere. Hvis vi pådrar oss ett eller flere gebyrer; eller andre kostnader, på grunn av manglende utfylling, kan vi trekke det fra refusjonen din.

Uansett hvordan du som kunde velger å returnere en vare til Bandageshoppen, må du registrere den i vår nettportal. Uten denne registreringen vil returen ikke bli behandlet.

7. Ombyttingsrett

Hos Bandasjeshop.no tilbyr vi en ekstraordinær ombyttingsrett på 30 dager. Det betyr at du ikke bare har de normale 14 dagene til å bytte, men hele 30 dager.

Samtidig tilbyr vi gratis returetikett for den første ombyttingen. På denne måten kan du bytte uten ekstra kostnader. Hvis du trenger å bytte flere ganger, må du selv dekke eventuelle returkostnader. Les mer om retur nedenfor.

8. Reklamasjonsrett

Kjøpslovens mangelregler kan anvendes ved varekjøp.

Når du handler på Bandasjeshop.no har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjon godtas ikke hvis feilen har oppstått som følge av feilaktig bruk eller slitasje av produktet, eller annen skadeforvoldende adferd.

Les mer om reklamasjonsrett her.

Hvor raskt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Ønsker du å sende din reklamasjon til Bandasjeshop.no, skal du kontakte oss på support@bandasjeshop.no. Inkluder et bilde og LOT-nummeret på produktet.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine rimelige fraktkostnader.

Varen sendes til:

Bandageshoppen
c/o ShipShip
Cementvej 1
4600 Køge

Når du returnerer varen, vennligst oppgi hva problemet er så detaljert som mulig. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller lignende. Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for forsendelse, slik at vi kan tilbakebetale dine rimelige fraktkostnader.

9. Bytteservice

Varer kjøpt på Bandasjeshop.no kan byttes ved å sende varen tilbake til Bandasjeshop.no’s lager, der ordren vil bli kreditert. Ønsker du å bytte til en annen størrelse eller annet, vennligst legg inn en ny bestilling på vår nettbutikk.

Bestilling av returetikett for ombytting skal skje her: Formular

Varen sendes til:

Bandageshoppen
c/o ShipShip
Cementvej 1
4600 Køge

Uansett hvordan du som kunde velger å returnere en vare til Bandageshoppen, må du registrere den i vår nettportal. Uten denne registreringen vil returen ikke bli behandlet.

10. Klageadgang

Hvis du ønsker å klage over kjøpet ditt, skal du ta kontakt med vår kundeservice på support@bandasjeshop.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du inngi en klage til Forbrukertvistnemnda, forutsatt at vilkårene for dette er oppfylt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Er du en forbruker bosatt utenfor Danmark, kan EU-kommisjonens online klageportal brukes. Du finner klageportalen her.

11. Spesielle bestemmelser for næringsdrivende

Hvis du er en virksomhet som ønsker å handle hos oss, kan du finne våre salgsbetingelser for bedrifter her.

Markedsføring

E-postadressen som Bandasjeshop.no har mottatt i forbindelse med kjøpers bestilling på Bandasjeshop.no, kan brukes av oss til å markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenester til kjøper via elektronisk post.

Nyhetsbrevet inneholder konkurranser, nyheter, inspirasjon og gode tilbud. Det sendes via e-post. Kjøpers opplysninger videreformidles ikke. Kjøper kan når som helst melde seg av nyhetsbrevet.

I begge ovennevnte situasjoner kan kjøper be om ikke å motta flere henvendelser via linken i e-posten eller ved å kontakte oss.