Norsk støtte shop Levering 2-5 arbeidsdager

  Gratis levering ved kjøp over 649 kr

Rask kundeservice

Viktig å vite når du returnerer en vare

Originally posted 2023-09-27 12:50:49.

Vi i Bandasjeshop ønsker å gjøre det så enkelt som mulig å returnere og bytte en vare. Derfor har vi laget denne guiden for å hjelpe deg gjennom prosessen. Det er viktig at du følger hele veiledningen, inkludert alle trinn og prosesser.

30 dagers bytteret

På Bandasjeshop.no tilbyr vi en ekstraordinær 30-dagers bytterett. Det betyr at du ikke bare har de vanlige 14 dagene til å bytte – men hele 30 dager. Vi tilbyr også en gratis returetikett for det første byttet, som du selv henter via skjemaet her. På denne måten kan du bytte uten at det koster deg noe første gang.

14 dagers angrerett

Hvis du ønsker å angre på bestillingen din, må du sende bestillingen i retur til oss uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har mottatt den. Vi tilbyr også en returetikett som du selv henter her. På denne måten kan du enkelt og greit returnere bestillingen din.

Hva skal jeg gjøre når jeg har mottatt en returetikett?

Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn, og du bærer risikoen frem til varen er mottatt av Bandasjeshop.no. Skade som følge av mangelfull emballasje kan medføre at dine rettigheter bortfaller. Du må derfor sørge for at pakken er forsvarlig innpakket og emballert.

Hvis du bruker returetiketten vår, er det bare å levere den på ditt lokale postkontor etter at du har sørget for riktig emballasje.

Ønsker du å stå for returforsendelsen selv og ikke benytte en returetikett, må du alltid legge ved en kopi av fakturaen og sende pakken til:

ShipShip Att. Bandasjeshop.no Cementvej 1 4600 Køge DANMARK

Når du håndterer returetiketten selv, er du også ansvarlig for eventuell fortolling og administrasjon knyttet til dette.

Det viktigste av alt!!

Under alle omstendigheter må du må fylle ut det vedlagte toldskjemaet. Der må du fylle ut hvilken vare du returnerer, antall varer du returnerer og verdien. Hvis du ikke fyller ut skjemaet eller ikke fyller det ut korrekt, kan du risikere at pakken blir forsinket eller dyrere.  Hvis vi pådrar oss ett eller flere gebyrer på grunn av manglende utfylling, kan vi trekke det fra refusjonen din.

Viktig å vite når du returnerer en vare 1

 

 

Bildet til venstre viser tollskjemaet du må fylle ut før du returnerer varene.

Her må du fylle ut de tomme feltene med hvilken vare du sender, vekten og prisen du har betalt for varen.

I navnet på varen må du også inkludere returer. Hvis du for eksempel har kjøpt en kneskinne og skal returnere den, skriver du “retur – kneskinne”.

Når det gjelder vekt og verdi, oppgir du bare varens omtrentlige vekt og verdien som står på ordrebekreftelsen.

Til slutt skriver du dato og signatur nederst på tollskjemaet.

Dette tollskjemaet er viktig fordi Norge ikke er en del av EU, og returen din må derfor fortolles i Danmark. Dette medfører vanligvis ingen kostnader hvis skjemaet er korrekt utfylt.

Hvis du ikke fyller ut skjemaet korrekt og/eller ikke fyller det ut fullstendig, kan vi pådra oss administrasjonskostnader. Disse kostnadene kan bli motregnet i refusjonen.

Posten har en digital versjon av dette skjemaet, som du finner her

Hvis du har spørsmål, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice for spørsmål og svar.